
Läs nyhetsbrev och exempel på textuppdrag

Vad händer när 1,3 miljoner småföretag börjar arbeta hållbart?
Av Sveriges nära 1 300 000 företag är över 99 procent småföretag. Oavsett storlek är det oerhört viktigt för alla företag att arbeta med långsiktig hållbarhet för verksamhetens utveckling och framtida lönsamhet. Och för mänsklighetens bästa (jorden klarar sig men vi...

Vad gör du när något blir ohållbart?
Funderade på betydelsen av ordet ”hållbarhet”. Vad krävs egentligen för att något ska kunna kallas ”hållbart”? Så jag googlade. Redan 2019 uppstod diskussioner om vad ”hållbarhet” står för fast vi då inte alls pratade om det i samma utsträckning som nu. Begreppet...

Regeringen missar miljömålen
Våren 1999 hade riksdagen en vision. Inom tjugo år skulle Sverige ha hittat lösningar för de 16 miljömål som satts upp. Två år efter utsatt datum har regeringen helt tappat bollen. Ett enda mål har uppnåtts. Möjligen kan vi även lyckas med miljömålen frisk luft samt...

Hur oroliga är dina anställda för klimatet?
Har ni pratat om hållbarhet på jobbet? Du som företagare bör känna till om dina anställda känner klimatoro. Alla företag måste ställa om. Det är hög tid att prata om vad ni kan göra tillsammans!

Hitta riktningen för hållbarhetsarbetet
Hållbart företagande avgör verksamhetens överlevnad. Men att ställa om öppnar även för nya affärsmöjligheter. Under en föreläsning för medlemmar i FÖRETAGARNA berättar jag om hur företag kan börja arbeta hållbart och kommunicera sitt hållbarhetsarbete samtidigt som de får fler kunder.
Tips: Få tips och inspiration kring hållbart företagande och kundcase (se NYHETSBREV i Kategorier)
Texter: Läs exempel på svenska och engelska texter till kundcase och andra textuppdrag (se KOMMUNIKATION i Kategorier)
Läs nyhetsbrev från Beep
Vad är hållbart företagande? Vilka företag behöver ta fram en hållbarhetspolicy? Hur påverkas varumärken av hållbarhet? Varför är kundcase ett kraftfullt verktyg för att attrahera nya kunder? Hur kan soloföretagare tänka kring att jobba hållbart? Vad är greenwashing och hur undviker man att hamna där? Hur kan ett agilt synsätt driva hållbarhetsarbetet? Varför är det viktigt med transparens i marknadsföringen? Det och mycket annat kan du läsa om i Beeps nyhetsbrev! Det publiceras här i bloggen samt på Linkedin. Ta kontakt med mig så får du ett meddelande när nyhetsbrevet publiceras!