
Läs nyhetsbrev och exempel på textuppdrag

You snooze, you lose. Time to change.
Medan Kronos är kvantitativ tid står Kairos för det där rätta ögonblicket att se möjligheter. Företag med förmåga till förändring är framtidens vinnare.

Vad kan räven lära sig om rönnbären?
När toner inte klingar vackert tillsammans i musik pratar man om dissonans, något som uppenbart låter falskt. Inom socialpsykologin kännetecknar dissonans det obehag vi upplever när motstridande känslor dyker upp samtidigt. Likt Aisopos fabel om räven och rönnbären....

Företagare har inte råd att vänta på en idé vars tid är mogen
Det sägs att innan man drar igång idéarbetet för att utveckla en produkt måste man först skriva en långsiktig affärsplan. Men i en ständigt föränderlig värld kan vinden vända snabbt. Då är ett sådant dokument inte längre ett tillräckligt smidigt arbetsverktyg. För hur...

Hållbar samverkan är en konkurrensfördel
Företag som tror att de kan förändra världen är också de som faktiskt gör det. De väljer att utmana sig själva, långt innan de utmanas av kunder, konkurrenter eller klimatförändringar. Och de har upptäckt att hållbar samverkan med andra företag är en konkurrensfördel...

Att tänka agilt främjar hållbart företagande
Att fullt ut bedriva sin verksamhet så att resurser, produkter, tjänster och arbetssätt aktivt strävar mot hållbar utveckling, det är hållbart företagande. Det kräver förmåga till förändring. Nu är ju förändring något vi människor verkligen inte tycker om. Men...
Tips: Få tips och inspiration kring hållbart företagande och kundcase (se NYHETSBREV i Kategorier)
Texter: Läs exempel på svenska och engelska texter till kundcase och andra textuppdrag (se KOMMUNIKATION i Kategorier)
Läs nyhetsbrev från Beep
Vad är hållbart företagande? Vilka företag behöver ta fram en hållbarhetspolicy? Hur påverkas varumärken av hållbarhet? Varför är kundcase ett kraftfullt verktyg för att attrahera nya kunder? Hur kan soloföretagare tänka kring att jobba hållbart? Vad är greenwashing och hur undviker man att hamna där? Hur kan ett agilt synsätt driva hållbarhetsarbetet? Varför är det viktigt med transparens i marknadsföringen? Det och mycket annat kan du läsa om i Beeps nyhetsbrev! Det publiceras här i bloggen samt på Linkedin. Ta kontakt med mig så får du ett meddelande när nyhetsbrevet publiceras!