Läs nyhetsbrev och exempel på textuppdrag

Kan vi välja när framtiden börjar?

Kan vi välja när framtiden börjar?

Många upplever att vi just nu tycks leva i en period av stor osäkerhet. Men så är det egentligen hela tiden. För det finns bara en sak vi alltid kan vara helt säkra på: ingenting varar därför att allting ständigt förändras. I osäkra tider växer också behovet att kunna...

läs mer
5 tips för att undvika greenwashing

5 tips för att undvika greenwashing

Allt fler företag bygger sin kommunikation på hållbarhet. Enligt internationella riktlinjer måste all marknadskommunikation vara laglig, hederlig och vederhäftig. För att inte anklagas för greenwashing kommer här några tips när hållbarhetsarbetet ska kommuniceras.  Ta...

läs mer
Vad världen behöver nu är mer flyt

Vad världen behöver nu är mer flyt

Alla går vi och längtar efter våren medan dåliga nyheter fortsätter att skölja över oss. Men likt vågorna behöver vi vara i ständig rörelse för att lära nytt och kunna hitta lösningar.  Pandemin tvingade oss alla att stanna upp, tänka till och ställa om. Häromåret...

läs mer
Hur påverkas varumärken av hållbarhet?

Hur påverkas varumärken av hållbarhet?

I allt fler branschmätningar ingår numera även hållbarhetsindex. Det är ett brett område med många kriterier och en mängd synvinklar. Så när konsumenter ska svara på hur de upplever hållbarheten hos ett varumärke sätter de fingret på olika saker. Men det sociala...

läs mer
Tips: Få tips och inspiration kring hållbart företagande och kundcase (se NYHETSBREV i Kategorier)
Texter: Läs exempel på svenska och engelska texter till kundcase och andra textuppdrag (se KOMMUNIKATION i Kategorier)

Läs nyhetsbrev från Beep

Vad är hållbart företagande? Vilka företag behöver ta fram en hållbarhetspolicy? Hur påverkas varumärken av hållbarhet? Varför är kundcase ett kraftfullt verktyg för att attrahera nya kunder? Hur kan soloföretagare tänka kring att jobba hållbart? Vad är greenwashing och hur undviker man att hamna där? Hur kan ett agilt synsätt driva hållbarhetsarbetet? Varför är det viktigt med transparens i marknadsföringen? Det och mycket annat kan du läsa om i Beeps nyhetsbrev! Det publiceras här i bloggen samt på Linkedin. Ta kontakt med mig så får du ett meddelande när nyhetsbrevet publiceras!