
Läs nyhetsbrev och exempel på textuppdrag

Social hållbarhet påverkar företagandet
Som alltid runt nyår tittar man gärna både bakåt och framåt. Här är några saker som alla pekar mot den förändring som länge har varit på gång och där fokuset nu blir allt tydligare: social hållbarhet. Demokrati, civilsamhälle och välfärd är tre begrepp med en...

Något att glädja sig åt på årets deppigaste dag
Idag den 15 januari 2024 infaller årets deppigaste dag – Blue Monday*. Det må vara mörkt och kallt men blickar vi ut över världen finns det trots allt mycket att glädjas åt. Här är bara något av allt det som faktiskt förändras till det bättre. I sommar hålls OS i...

En saga för morgondagen
Boken ”Tyst vår” från 1962 visar vad en enskild person kan göra för att åstadkomma förändring. Än idag motiverar Rachel Carsons naturnära berättelser vår vilja att agera. Hållbart berättande kan även inspirera företag i hur de kan kommunicera sitt hållbarhetsarbete på ett trovärdigt sätt.

Vad är småföretagens största utmaning med hållbarhetsarbetet?
Det har nu gått fyra år sedan vi tog emot diplomet i Breakit Impact Challenge 2019. Då hade vi genomgått de fem grundläggande stegen för en klimatsmart verksamhet. Men det var bara början på en lång resa. Sedan dess har vi fortsatt att ta nya steg - både för att...

Hyperlokalt stadsliv inom 15 minuters räckvidd
Idag bor mer än 50 procent av världens befolkning i städer. Från nuvarande 4,2 miljarder stadsbor väntas den siffran ha ökat till nästan 70 procent om bara 30 år. Att bo tätt och ha arbete, shopping och samhällsservice nära till hands har många fördelar då kortare avstånd förenklar transporter och minskar utsläpp av fossilt bränsle. Tanken om ”15-minutersstaden” är början till ett helt nytt synsätt för framtidenshållbara städer.
Tips: Få tips och inspiration kring hållbart företagande och kundcase (se NYHETSBREV i Kategorier)
Texter: Läs exempel på svenska och engelska texter till kundcase och andra textuppdrag (se KOMMUNIKATION i Kategorier)
Läs nyhetsbrev från Beep
Vad är hållbart företagande? Vilka företag behöver ta fram en hållbarhetspolicy? Hur påverkas varumärken av hållbarhet? Varför är kundcase ett kraftfullt verktyg för att attrahera nya kunder? Hur kan soloföretagare tänka kring att jobba hållbart? Vad är greenwashing och hur undviker man att hamna där? Hur kan ett agilt synsätt driva hållbarhetsarbetet? Varför är det viktigt med transparens i marknadsföringen? Det och mycket annat kan du läsa om i Beeps nyhetsbrev! Det publiceras här i bloggen samt på Linkedin. Ta kontakt med mig så får du ett meddelande när nyhetsbrevet publiceras!