Läs nyhetsbrev och exempel på textuppdrag
Hyperlokalt stadsliv inom 15 minuters räckvidd
Idag bor mer än 50 procent av världens befolkning i städer. Från nuvarande 4,2 miljarder stadsbor väntas den siffran ha ökat till nästan 70 procent om bara 30 år. Att bo tätt och ha arbete, shopping och samhällsservice nära till hands har många fördelar då kortare avstånd förenklar transporter och minskar utsläpp av fossilt bränsle. Tanken om ”15-minutersstaden” är början till ett helt nytt synsätt för framtidenshållbara städer.
Hur ofta ställer ni er frågan varför?
Det är mänskligt att vilja leta efter genvägar. Snabba lösningar som sparar tid och pengar är uppskattade på kort sikt. Men för att åstadkomma verklig förändring krävs tålamodet att våga grotta sig lite längre ner för att hitta den bästa vägen framåt. För några år...
Kan vi välja när framtiden börjar?
Många upplever att vi just nu tycks leva i en period av stor osäkerhet. Men så är det egentligen hela tiden. För det finns bara en sak vi alltid kan vara helt säkra på: ingenting varar därför att allting ständigt förändras. I osäkra tider växer också behovet att kunna...
Vad världen behöver nu är mer flyt
Alla går vi och längtar efter våren medan dåliga nyheter fortsätter att skölja över oss. Men likt vågorna behöver vi vara i ständig rörelse för att lära nytt och kunna hitta lösningar. Pandemin tvingade oss alla att stanna upp, tänka till och ställa om. Häromåret...
You snooze, you lose. Time to change.
Medan Kronos är kvantitativ tid står Kairos för det där rätta ögonblicket att se möjligheter. Företag med förmåga till förändring är framtidens vinnare.
Tips: Få tips och inspiration kring hållbart företagande och hållbart berättande (se NYHETSBREV i Kategorier)
Texter: Läs exempel på svenska och engelska texter till kundcase och andra textuppdrag (se KOMMUNIKATION i Kategorier)
Läs nyhetsbrev om hållbart företagande och berättande
Hur påverkas varumärken av hållbarhet? Varför är kundcase ett kraftfullt verktyg för att attrahera nya kunder? Vad är greenwashing och hur undviker man att hamna där? Hur kan ett agilt synsätt driva hållbarhetsarbetet? Varför är det viktigt med transparens i marknadsföringen? Det och mycket annat kan du läsa om i nyhetsbrevet! Det publiceras här i bloggen samt på Linkedin. Ta kontakt med mig så får du ett meddelande när nyhetsbrevet publiceras!
Utvalda TISDAGAR håller jag ett lunchwebinar där jag bjuder in specialister inom olika områden. Vi delar med oss av tips och strategier kring hållbart företagande samt bjuder på idéer, inspiration och goda råd om hur du på olika sätt integrerar hållbarhet i ditt företag. Så det här vill du inte missa!