Läs nyhetsbrev och exempel på textuppdrag
5 tips som gör ditt företag ostoppbart
Känner du dig ibland osynlig på en alltmer konkurrensutsatt marknad? Genom att specialisera dig, bygga starka relationer, visa upp din expertis och jobba smartare blir du en oumbärlig partner för dina kunder. Här får du fem konkreta tips som hjälper dig att sticka ut...
Klockan tickar. Låt pengarna jobba för planeten.
Att agera för planeten ger mest pang för pengarna. Och det finns hur mycket som helst att göra. Under ett frukostseminarium hos Holy Comms berättade Ingmar Rentzhog från den globala mediaplattformen We Don’t Have Time hur vi genom att ta kontroll över vår tid och våra pengar alla aktivt bidrar till motverka klimatkrisen.
Bekämpa klimatförändringar genom minskad ojämlikhet
Målet för en hållbar framtid är att bekämpa klimatförändringarna och skapa en rättvisare värld inom planetens gränser. För att lyckas med det måste jordens resurser omfördelas. Det är resultatet av en omfattande forskningsstudie från Earth Commission. För att kunna...
Havets affärsnätverk skapar framgång för alla varelser
Kanske har du funderat över det komplexa och ändå harmoniska ekosystem som haven utgör? Här lever tusentals olika arter sida vid sida. Alla är de beroende av varandra för att överleva - från det minsta plankton till den största valen. Precis som i näringslivet....
Familjeföretag visar vägen mot grön tillväxt
Familjeföretag, med sina djupa rötter och långsiktiga perspektiv, tar en alltmer ledande roll inom hållbarhetsarbetet. Genom att kombinera värderingar med innovation och samhällsansvar visar de att det går att driva företag som både är lönsamma och hållbara. För många...
Tips: Få tips och inspiration kring hållbart företagande och hållbart berättande (se NYHETSBREV i Kategorier)
Texter: Läs exempel på svenska och engelska texter till kundcase och andra textuppdrag (se KOMMUNIKATION i Kategorier)
Läs nyhetsbrev om hållbart företagande och berättande
Hur påverkas varumärken av hållbarhet? Varför är kundcase ett kraftfullt verktyg för att attrahera nya kunder? Vad är greenwashing och hur undviker man att hamna där? Hur kan ett agilt synsätt driva hållbarhetsarbetet? Varför är det viktigt med transparens i marknadsföringen? Det och mycket annat kan du läsa om i nyhetsbrevet! Det publiceras här i bloggen samt på Linkedin. Ta kontakt med mig så får du ett meddelande när nyhetsbrevet publiceras!
Utvalda TISDAGAR håller jag ett lunchwebinar där jag bjuder in specialister inom olika områden. Vi delar med oss av tips och strategier kring hållbart företagande samt bjuder på idéer, inspiration och goda råd om hur du på olika sätt integrerar hållbarhet i ditt företag. Så det här vill du inte missa!