
Hållbart berättande med kundcase stärker varumärket för småföretag
Allt kommunicerar. Vad ni gör och vad ni inte gör. Vad ni säger och vad ni inte säger. Mer än någonsin söker människor företag som aktivt medverkar till en hållbar utveckling. Med ökade krav på en öppen dialog måste ni alltid vara tydliga med vad ni tror på, vad ni står för och vart ni är på väg.
För att kommunicera på ett trovärdigt sätt krävs tydlighet och transparens som bygger tillit. Kommunikationen måste ha ett utifrånperspektiv som utgår från verksamhetens påverkan på omvärlden och intressenternas krav. Med hållbart berättande kan alla medarbetare på ett personligt sätt kommunicera ert hållbarhetsarbete. Det skapar fler ambassadörer för varumärket! Så här ser vårt engagemang för en hållbar framtid ut.
Läsvärda kundcase bygger starka relationer
Har ni nyligen avslutat ett spännade uppdrag? Kanske har ni samlat på er ett antal intressanta referensprojekt? I så fall sitter ni på guld! Nu är det dags att förvandla dem till övertygande kundcase och visa upp värdet av era produkter och tjänster för potentiella kunder. Varje uppdrag är en framgångshistoria som bara väntar på att bli berättad. Så låt era kunder tala för er!
När ni berättar om hur ni har hjälpt era kunder att nå sina mål, visar det att ni kan leverera resultat som är relevanta över tid. Det positionerar företaget som expert inom ert område. Med läsvärda kundcase visar ni inte bara upp företagets expertis och engagemang. Ni bygger även en långsiktig dialog med kunder, leverantörer, samarbetspartner och andra intressenter.

Coach & Copy i Hållbart företagande
Som skribent har jag arbetat med kommunikation i många år och startade eget 1990. Sedan 2019 har jag gjort en grön omställning av mitt företag samt utbildat mig inom hållbarhet ur ett affärsperspektiv. Idag fokuserar jag på hållbart företagande och coachar småföretagare i att kickstarta och kommunicera sitt hållbarhetsarbete.
Maria Lindberg Howard
Coach & Copy
maria@beep.se
0708-85 05 28
Linkedin
VISSTE DU ATT…? Bläckfiskar är intelligenta, nyfikna och innovativa. De har tre hjärtan men inget skelett vilket gör dem snabbrörliga. När de kommunicerar kan de byta färg på kroppen för att förtydliga budskapet. Kroppen samt varje arm har en egen hjärna som kan arbeta individuellt eller tillsammans. Bläckfisken är ett exempel på att företag uppnår så mycket mer när allas olika kompetenser används för att främja samarbete.