Kundcase för småföretag – Bygger relationer och stärker varumärket

 

Allt kommunicerar – både det ni gör och det ni inte gör. Att våga prata hållbarhet och visa vad ni står för är viktigt, för tystnad skapar egna tolkningar.

Alla älskar en bra berättelse. En som känns äkta, väcker nyfikenhet och visar hur ni gör skillnad. Sådana berättelser blir lästa – och de delas vidare.

Företagsberättelser gör ert arbete levande

Med konkreta exempel från verksamheten blir ert arbete tydligt, trovärdigt och lätt att ta till sig. Kundcase är marknadsföring som håller över tid – företagsberättsler som ni kan använda i era egna kanaler, på webben, i nyhetsbrev och i säljmaterial. Och de är utmärkta att länka till från inlägg i sociala medier. 

Ni slipper dyra marknadsföringsinsatser med osäkert resultat. Istället utgår ni från er vardag och låter kunderna berätta varför de väljer er.

Kundcase är helt enkelt samarbetet, sett ur kundens perspektiv – det bygger förtroende som väcker nyfikenhet och får nya kunder att lyssna.

Vill du ha tips och inspiration för ditt företag?

Kundcase visar värderingar och affärsnytta

Med kundernas ökade krav på transparens behöver ni tydligt visa vad ni gör, varför det spelar roll – och vart ni är på väg.

Kundcase är ett enkelt och trovärdigt sätt att visa vilken skillnad ni gör. De lyfter fram vad ni har levererat, vilken nytta det har skapat och hur samarbetet leder till hållbar utveckling.

Kundcase lyfter fram uppdrag och projekt där ni tillsammans med kunden berättar om samarbetet och resultatet.

Kunskapscase lyfter fram medarbetare, kompetens  och värderingar – hur ert företag utvecklas och vad som gör er unika.

Tillsammans visar de att ni inte bara levererar, utan också lever som ni lär. Det skapar stolthet och stärker varumärket.

Skribent & Coach i Hållbart företagande

Som skribent har jag arbetat med kommunikation i många år och startade eget 1990. Sedan 2019 har jag gjort en grön omställning av mitt företag samt utbildat mig inom hållbarhet ur ett affärsperspektiv. Idag fokuserar jag på hållbart företagande och coachar småföretagare i att kickstarta och kommunicera sitt hållbarhetsarbete.

Maria Lindberg Howard
Skribent & Coach
maria@beep.se
0708-85 05 28
Linkedin

VISSTE DU ATT…? Bläckfiskar är intelligenta, nyfikna och innovativa. De har tre hjärtan men inget skelett vilket gör dem snabbrörliga. När de kommunicerar kan de byta färg på kroppen för att förtydliga budskapet. Kroppen samt varje arm har en egen hjärna som kan arbeta individuellt eller tillsammans. Bläckfisken är ett exempel på att företag uppnår så mycket mer när allas olika kompetenser används för att främja samarbete.