
Hållbart berättande med kundcase stärker varumärket för småföretag
Allt kommunicerar. Vad ni gör och vad ni inte gör. Vad ni säger och vad ni inte säger. Mer än någonsin söker människor företag som aktivt medverkar till en hållbar utveckling. Med ökade krav på en öppen dialog måste ni alltid vara tydliga med vad ni tror på, vad ni står för och vart ni är på väg.
För att kommunicera på ett trovärdigt sätt krävs tydlighet och transparens som bygger tillit. Kommunikationen behöver ett utifrånperspektiv som utgår från intressenternas krav och verksamhetens påverkan på omvärlden.
Med hållbart berättande kan alla medarbetare på ett personligt sätt kommunicera ert hållbarhetsarbete. Det skapar fler ambassadörer för varumärket! Så här ser vårt engagemang för en hållbar framtid ut.
Läsvärda kundcase bygger starka relationer
Har ni nyligen avslutat ett intressant uppdrag? Jobbar ni just nu i ett spännade projekt? Kanske har era medarbetare specifika kompetenser som gör er unika på marknaden? I så fall sitter ni på guld!
Nu är det dags att förvandla dem till läsvärda kundcase och visa upp värdet av er expertis samt era produkter och tjänster för potentiella kunder. Varje uppdrag är en framgångshistoria som bara väntar på att bli berättad. Så låt era kunder tala för er!
KUNDCASE: Berätta om samarbetet med era kunder och hur ni hjälper dem att nå sina mål. Ett kundcase visar att ni kan leverera resultat som är relevanta över tid. Det positionerar företaget som expert inom ert område.
KUNSKAPSCASE: VIsa upp företagets expertis och engagemang. Ett kunskapscase lyfter fram verksamheten och era medarbetare på ett intressant sätt som stärker era relationer med kunder, leverantörer, samarbetspartner och andra intressenter.

Coach & Copy i Hållbart företagande
Som skribent har jag arbetat med kommunikation i många år och startade eget 1990. Sedan 2019 har jag gjort en grön omställning av mitt företag samt utbildat mig inom hållbarhet ur ett affärsperspektiv. Idag fokuserar jag på hållbart företagande och coachar småföretagare i att kickstarta och kommunicera sitt hållbarhetsarbete.
Maria Lindberg Howard
Coach & Copy
maria@beep.se
0708-85 05 28
Linkedin
VISSTE DU ATT…? Bläckfiskar är intelligenta, nyfikna och innovativa. De har tre hjärtan men inget skelett vilket gör dem snabbrörliga. När de kommunicerar kan de byta färg på kroppen för att förtydliga budskapet. Kroppen samt varje arm har en egen hjärna som kan arbeta individuellt eller tillsammans. Bläckfisken är ett exempel på att företag uppnår så mycket mer när allas olika kompetenser används för att främja samarbete.