Läs nyhetsbrev och exempel på textuppdrag

Plötsligt såg vi oss själva med kundens ögon

Plötsligt såg vi oss själva med kundens ögon

Det är sent på kvällen och jag sitter ensam på kontoret. Kaffekoppen har kallnat, skärmen flimrar. Jag stirrar på en offert vi lagt ner timmar på – och ändå känns det som om vi inte riktigt når fram. Vi gör ju jobbet. Vi håller vad vi lovar, ofta mer än så. Våra...

läs mer
Hoppfulla framsteg trots klimatutmaningar

Hoppfulla framsteg trots klimatutmaningar

Negativa utsläpp av växthusgaser efter 2045 är ett av Sveriges långsiktiga klimatmål. Just nu är läget dystert. Men nya mätmetoder leder till effektivare klimatåtgärder. Och på Earth Day den 22 april firar vi de globala framsteg som ändå görs. Så hur går det för...

läs mer
Tar du rent vatten för givet?

Tar du rent vatten för givet?

Vatten är källan till allt liv här på vår blå planet. Det är en naturresurs vi tyvärr ofta tar för given, men som är långt ifrån oändlig eller ens tillgänglig för alla människor och djur. Den 22 mars varje år uppmärksammas det här av FN genom World Water Day - en dag...

läs mer
Vad säger allmänheten om klimatet?

Vad säger allmänheten om klimatet?

​Naturvårdsverket genomför årligen en undersökning av allmänhetens inställning till klimatet. Den senaste rapporten från 2024 visar att idag oroar sig hela 93 procent av befolkningen för klimatförändringarna. Svenskarna vill ha klimatmedvetna produkter och tjänster -...

läs mer
Tips: Få tips och inspiration kring hållbart företagande och kundcase (se NYHETSBREV i Kategorier)
Texter: Läs exempel på svenska och engelska texter till kundcase och andra textuppdrag (se KOMMUNIKATION i Kategorier)

Läs nyhetsbrev från Beep

Vad är hållbart företagande? Vilka företag behöver ta fram en hållbarhetspolicy? Hur påverkas varumärken av hållbarhet? Varför är kundcase ett kraftfullt verktyg för att attrahera nya kunder? Hur kan soloföretagare tänka kring att jobba hållbart? Vad är greenwashing och hur undviker man att hamna där? Hur kan ett agilt synsätt driva hållbarhetsarbetet? Varför är det viktigt med transparens i marknadsföringen? Det och mycket annat kan du läsa om i Beeps nyhetsbrev! Det publiceras här i bloggen samt på Linkedin. Ta kontakt med mig så får du ett meddelande när nyhetsbrevet publiceras!